3 dagar till jul

VARFÖR JAG SAKNAR EN SVENSK JUL:


•Jag har inte sett en snöfling här

•De har inte advent

•Dom vet inte vad lucia är

•De har inte julkalendern varje morgon

•Jag saknar en chokladkalender

•Jag har inte druckit någon glögg

•Jag har inte ätit en pepparkaka

•Jag har inte ätit någon lussekatt

•Det finns inga ljusstackar i fönstena

Jag saknar allt som gör en förberädd för julen. Så som sitta tillsammans runt bordet tända ett ljus vid advent  och dricka glögg äta lussekatter å pepparkakor. Jag hatar kylan och snöoväder men inser nu hur mycket julkänsla det faktiskt ger, jag saknar att gå förbi alla hus och se sjärnor och adventljusstackar i varenda fönder du ser. Jag har inte använt mig av någon typ av nedräknings metod, så som en chokladkalender...

Nu sitter jag här, 3 dagar före julafton, TRE DAGAR? Vart är julkänslan liksom?

Jag saknar en svensk jul, men måste säga att amerikanarna och dekorationer slår den svenska julen utan tvekan, ska lägga upp ett inlägg mycket snart om detta!



MYSIG KATT SOM GILLAR PUSSAS! 






Kommentarer
Postat av: Monika

Kul att höra att du saknat den "svenska" julen. Å andra sidan kommer du få uppleva den många år framöver men denna amerikanska julen kanske blir ett once in a lifetime. Hoppas du fått många goda minnen med dig. Och du jag kan trösta dig med att det finns ingen vit snö här heller ;). Julkramar på dig!

2012-01-01 @ 17:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0