QUESTION

Postat av: s

hur mycket kostade det för dig att åka dit och betalade du allt själv?=)


Ett utbytes år är inte gratis direkt. Men man får ut otroligt mycket av pengarna! En resa ligger på ungefär 70.000 och i denna summa är flyg, boende för ett år, skola och flyg hem includerat, men sen är det massa andra tillägg på det så som visum, läkar besök, fickpengar och massa annat. Så skulle gissa på cirkus 100.000 ungefär.

Mina föräldrar har alltid sagt att så länge det handlar om studier så hjälper dem till. Så dom betalade min resa, men sen behövs det ju fickpengar till kläder, aktiviteter, hygienartiklar osv... och det är pengar jag har jobbat ihop. Var smart och sparade min lön i nästan ett helt åt, levde snålt och höll mig till pengarna som jag fick ifrån mitt studiebidrag, det var tufft, men jag kan verkligen leva livet nu... så nu i efterhand är jag glad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0