hur dom uttalar mitt namn.

Fanny är uppenbarligen inte ett vanligt namn i USA. detta har lett till:
1. varje gång jag säger mitt namn möts jag av en blick som antingen är väldigt frågande och förvirrad eller en blick som säger "hörde jag rätt?" (som följs av en panikslagen blick som säger "oh no jag behöver en hörselapparat redan vid 17års ålder)
2. De amerikanska individerna försöker repetera mitt namn. Och jag får höra ett flertal interessanta verisioner av mitt namn.
vanligast är nog ändå Fonnu.

så hur har jag löst detta?
jag gav upp för längesedan. något svenskt uttal är det bara glömma.

Kommentarer
Postat av: MATHILDA

Hahahah det kanske är dags att skaffa ett amerikanskt namn? :P

2011-10-31 @ 21:54:11
URL: http://meliasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0