BILDBOMB FRÅN DIABLO LAKE

För ett par dagar sedan pekade jag på en bild och sa gud va vackert, vart ligger det? Idag stog jag på en utkiksplats och skådade något av det vackraste jag sett.
Diablo lake är en sjö som ligger långt uppe bland bergen. Vattnet är glaciervatten och kommer från de snötäckta bergen. trots att bergen ser ut att ligga 20 min från huset tog det 1,5 h att komma dit. 

GLACIER VATTEN


DIABLO LAKE






DEN KLASSISKA HOPP BILDEN


LYCKLIG TJEJ




Något som är väldigt speciellt med just Washington state är att det finns tre olika typer av klimat. en del av landet ligger vid kusten och har typiskt kustklimat, så som regn och milt klimat. västradelan av landet är mycket torrt och här finner du öknar, sommrarna här är mycket heta. Det som delar upp staten i kust och öken är en massa höga berg som står snötäckta året om.Något som är väldigt speciellt med just Washington state är att det finns tre olika typer av klimat. en del av landet ligger vid kusten och har typiskt kustklimat, så som regn och milt klimat. västradelan av landet är mycket torrt och här finner du öknar, sommrarna här är mycket heta. Det som delar upp staten i kust och öken är en massa höga berg som står snötäckta året om.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det är väl som Kypesjön. Jag är inte alls avis på dig!

2011-09-06 @ 08:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0