helg

Nu sitter jag här, det är Lördag morgon och ska snart ut till bilen för att åka på möte med CHI (min amerikanska organisation).

Min första skolvecka är avklarad, dock var den bara 3 dagar lång men ja, hehe. Skolan flyter på dock har jag fortfarande problem med att förstå. Så på måndag ska jag in till Conserling Office och byta lite ämnen. Ska bli skönt. Tänkte byta bort Spanska och Statistcis efter som jag fattar NOLL! Kortfattat, lära sig ett språk på ett annat språk än ditt eget är inte det lättaste. Att lösa ett matematisktproblem när du inte ens förstår vad du ska lösa (pga språket) är inte heller så lätt... Så ja, det blir att byta dem ämnena.

High School är VÄLDIGT speciellt. Som sagt du börjar 7.50 och har 40-55 min lektioner. Samma schema varje dag och rasterna är endast 5 min långa. När klockan ringer reser du dig upp och rusar iväg, ÄVEN om läraren är mitt uppe i en mening. Rasterna är även 5 min när du har idrott. Duscha, byta om, fräscha till sig är det bara att glömma. Glad att jag har det fitness 5th period, behöver bara stinka 1 lektion. Under skoltid är det inte okej att lämna skolområdet? tänkte gå över gatan å köpa något i affären och äta och en tjej bara: NEJ, du kommer råka illa ut, du kan bli avstängd i några dagar. OKEEEEEEJ? folket på skolan är 18 år och får inte lämna området? Hej Myråsskolan igen haha. Iaf, här tar du med dig lunch till skolan eller så köper du mat i skolan vilket är pizza eller hamburgare typ. Man kan även köpa chips, godis och drickor. Dock lockar inte det så har tagit med mig macka och frukt ist. Man blir även av med sin mobil om man har den uppe öppet. Inte ens under rast är det okej att använda den. Varje fredag är det football game och taggandet börjar redan i skolan. Man slutar tidigare och i en halvtimma befinner sig HELA skolan på fotbollsplanen och taggar järnet. Det är tävlingar, cheer-ramsor, orkester och man rabblar upp laget. Sjukt roligt!

Igår skulle jag egentligen åkt med några av tjejerna till matchen och sedan skulle det vart sleepover hos Hillary, men eftersom jag ska iväg på möte nu klockan 8.45 var det glatt och tacka nej till erbjudandet och spendera dagen hemma. Istället åkte jag och linda och shoppade eftersom jag behöver en ryggsäck. tar verkligen emot att köpa en rygga med tanke på hur fult det är (geekvarning i sverige). Men det är omöjligt att bära runt på idrottskläder, böcker, soccer-kläder, mat och allt annat som behövs och ALLA bär runt på en rygga här. & dom fattar inte hur jag överlever med alla böcker i ena handen, väska och påse med idrottskläder i andra. å ska jag va ärlig så vet jag inte om ja gör det många dagar till, så idag var det ryggsäcks letande för min del. Hittade jag någon? Nej! men fick shoppat massa annat kul såsom: smink, underkläder, skärp (super populärt här, bärs till ALLT), örhängen, ring, vattenflaska och en mugg att ta med dig vart du än går, perfekt för hemma gjord Mocca eller Pink lemonad :) mycket roligare än en rygga iaf! +


Efter mötet blir det direkt till fotbolls planen för match. By the way, torsdagens match blev 0-0, inte okej, så senare idag blir det att kötta!

Nu ska jag ta och röra på mig, hoppas ni har det underbart i kalla Sverige. Här är det bara 30 grader varmt och strålande sol!


TVÅ AV GÅRDAGENS INKÖP:

En take with you mugg och en Victoria's Secret 1L vatten falska. LOVE THEM!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Men Fanny du behöver väl inte köpa en ny ryggsäck...du har ju din fina STS-ryggsäck :)

2011-09-12 @ 10:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0