igår & ikväll

Halllå allesammans!

Skolstarten börjar närma sig och eftersom man endast har 5 min mellan lektionerna hinner man inte gå till något skåp så iställer bär man runt på alla sina böker och andra skol grejer. För att göra det behövs en stor väska. Så igår åkte vi in till shopping centret för att hitta en väska. Tror ni jag kom hem med en väska? Nej, istället upptäkte jag hur billigt USA faktiskt är och handla på mig massa grejer som ja, kan va bra å ha. Gick in i en sko butik för att spana in vad Convers kosta. Jag kom ut ur butiken med 2 st. Jag kunde köpt 3 st för att komma upp i samma summa som ett par i sverige. Tvåhundra fyrtio kronor, damn asså. Köpte även en blus, bodylotion, handkrämer, örhängen och massa smått som kan va bra å ha.   
                              
Efter shopping rundan drog jag till träningen. Var en jobbig träning, kondition i en timme. Känner att konditionen sakta men säkert kommer smygande tillbaka, så det är skönt. Efter träningen hade vi även ett "möte" om hur säsongen kommer se ut och vad som förväntas av oss. Vi fick även våra väskor och vårt matchställ. Eftersom många av tjejerna i laget spelade redan förra året var alla nummer nästa upptagna. Så i år kommer jag spela i nummer 16.

Igår kväll fick jag uppleva min allra första amerikanska fotbollsmatch. Varför har vi inte skollag i sverige? Åh vad det var kul. Mötte upp Lexie & Dallas och rörde oss in mot arenan(?) där alla var klädda i Blått och guld(gult) från topp till tå. utom jag. Alla sjöng, skrek och hejjade på sitt lag. Dock gjorde inte tigers någon kanon match igår. Vi förlorade mot rivalerna på övertid med 28-21. Fattde noll och det hjälpte inte att de försökte förklara heller, men åh vad det var roligt ändå. & JA, det är som i filmerna. Cheerleders hoppar runt och sjunger sånger, läktaren är fullsatt och stämningen är underbar! 

Idag har jag inte gjort mycket mer än tränat på morgonen. Var en lugnt träning idag, lite tävligar och liknande. Kan också berätta att jag blev tvåa i skottävlingen av cirkus 30-40 pers, inte illa. Men iaf, ikväll ska vi på ett bilrace. Dom har varnat mig för smuts eftersom man står precis vid banan. Ska bli spännande!


Kommentarer
Postat av: Gunnar (farfar)

2011-09-24 @ 22:45:00
Postat av: Gunnar (farfar)

Tack för att du kom ihåg mig på 65 års dagen. Det verkar som du hamnat i ditt rätta medium. Farmor och jag läser titt som rätt din blogg. Spännande!

Vi kom tillbaka från 14 dagar i Spanien med 38 graders värme i risats kväll, så jag fick inte din gratulation förrän dess.

vi förstår att du har det bra och hoppas att din vidare upplevelse skall gå i samma positiva anda.

Farmor hälsar och naturligtvis jag även till dina plastföräldrar.

Mvh

FF

2011-09-24 @ 22:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0