damm, damm och åter damm

Ska nu krypa till sängs efter ett dopp i jacuzzin. Men först ska jag berätta snabbt om bilracet!
Skagit Speedway var A w e s o m e ! Det var något av det dammigaste jag gjort... Bildar kör runt en rundbana i flera hundra km/h. Banan är i sand och när det slirar i kurvorna bildas enorma dammoln och det spelar ingen roll hur långt ifrån banan du sitter, du är körd ändå. Om man säger såhär, trots 2-3 tröjor var bh'n full med sand.
-Lite bilder kanske kan förklara lite lättare hur det gick till...

en av bilarna under tidskvalet. man kör ett inviduellt race och tiden avgör placeringen i startfältet.


Såhär ser man ut när 6 bilar kör samtidigt:


& såhär ser man ut när 24 kör samtidigt: 

- min tröjar är EGENTLIGEN bläcksvart, men är full med sand/damm (det blev värre, hade iprincip sandhögar på axlarna när allt var slut)

Emily, Linda & Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0