usa och fashion

Modemedvetna? Vill jag inte påstå.

här på andra sidan atlanten snackar vi vida-jeans, träningsshorts, tights-mjukisbyxor (vet inte hur jag ska förslara, men ser ut som pjamasbyxor typ), t-shirtar upp till hakan, ryggsäckar och stora hoddtröjor, kanske en blus, men bara kanske. En vanlig dags outfit typ. Vet inte om man skiter i hur man ser ut eller om det faktiskt är det som typ är "inne" här. No idea, men jag brukar dagligen få komplimanger om hur snygga/söta/fina kläder jag har. Brukar även få höra att jag ser ut som tjejerna i fashion tidningarna haha. Inte illa! Och då är jag inte den som drar på mig det absolut senaste, brukar vara ganska efter när det gäller mode och drar på mig kläder jag tycker om. Men det är lite kul faktiskt. Mina smycken är också otroligt poppis.

Eftersom kläder inte verkar vara deras sarka sida tror jag att de försöker kompensera det med smink och hår. De flesta tjejer här sminkar sig snyggt varje dag och har en söt uppsättning eller liknande. Många fixar även sina nagar med jämna mellanrum. Något som jag tycker är kul, så Heaven, Hillary och jag ska iväg å snygga till våra naglar när det finns tid över. Något annat som jag märkt e super viktigt här är att inte ha ett hårstrå på benen. Mycket snack om detta ämne i fotbollen osv. Lite stubb är nämligen otroligt äckligt här.

Alltså, ska ni till USA, skit i kläderna och satsa på hår, hud, smink och naglar ist!


Eftersom naglar e poppis och jag inte haft tiden att besöka en salong övade jag lite själv, alla tycker dom är supersnygga och undrar om dom är fejk eller äkta. Antar att jag lyckats och även kan spara alot of money på detta sätt då jag slipper gå till salong. eller?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha. Stubb..

2011-09-14 @ 18:22:40
Postat av: pappa

Vad är din nya mailadress??

2011-09-16 @ 15:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0