10 dagar och storstädning

Kom nyss hem från en myskväll med mina fina vänner. Eller nyss å nyss, en timma sen. Av någon underlig anledning fick jag, JAG Fanny Löthman ett behov av att rensa garderoben? vad hände där liksom? Kanske för att det är dags att börja packa väskan eller kanske för att den var så stökigt att alla kläder man tog fram var tvungna att strykas för att ens kunnas bäras? Bra vad det iaf.

Tiden bara springer iväg. Det är endast tio dagar kvar tills jag lämnar mitt liv för ett stort äventyr. Jag kommer ihåg när jag satt på alla intervjuer och hur jagefteråt ivrigt satt å väntade på svar om jag blivit accepterad eller inte. Det var 10 månader sedan. 10 månadersen och idag är det 10 dagar tills jag åker? Det är nästan lite läskigt hur snabbt tiden går.

Att åka iväg ska bli kanonkul, men måste säga att hela processen för att få åka har varit mindre kul. Allt börjar med en intervju som man förväntar sig ska vara JÄTTE läskig om man inte är super bra på engelska. Det trodde jag iaf. Jag ansökte till 3 organisationer och intervjuerna såg detsamma ut i alla. Man skrev ett brev på engelska, hade en intervju på svenska och en på engelska. Sen kikade man på betygen. & Den engelska intervjun var inte alls så hemsk som jag trodde. Efter intervjun satt jag ivrigt å väntade på svar om jag blivit antagen eller inte. Det blev jag! Nu kom nästa dilemma, vilken organisation ska man åka med? Jag blev antagen till de tre jag ansökt till, det vill säga EF, Explorius och STS. Tillslut valde jag att åka med STS då jag kände att de var mest seriösa under intervjun och kändes mest seriösa överlag. Efter att jag tackat ja, började det jobbiga. Pappersarbeten, pappersarbeten och lite till pappersarbeten. Sen kom ett prov hemskickat på posten som var tvungen att göras. Sen var det lite mer papper. Sen skulle jag göra läkarbesök efter det ta 103948 sprutor och prover. Känner att jag överdrivt lite, men ja. ungefär så känndes det. Så om ni funderar på att åka, var berädda på att ni har lite att göra. Inte minst med papprena. Men låt det inte hindra er, jag är överlycklig att jag gjort detta för jag har en resa som inte kommer att vara som någon annan framför mig. & vart enda papper och varvenda spruta har vart värd att ta för det äventyr som väntar mig. Hoppas jag inte skrämde upp er allt för mycket?!

Känner att det är dags å krypa ner i sängen, imorgon väntar massage och mitt sista arbetspass för i år. Godnatt:)


nystädad garderob


bild från en myskväll förra sommaren. kommer sakna dig min underbara kusin

Kommentarer
Postat av: Madeleine Axelsson

Hej Fanny! Gud vad kul att du har skaffat blogg!! Ska bli riktigt kul att kunna följa dig såhär på en blogg under ditt år i USA! Kan knappt fatta själv att du verkligen ska åka och inte komma hem på ett helt år! galet.. men grymt modigt alltså! du kommer garanterat hade sjukt bra!

2011-08-10 @ 00:38:24
URL: http://madeleineovilma.blogg.se/
Postat av: sofia

Hej

jag funderar på att åka bort och plugga ett år nästa år. varför valde du sts och inte några av det andra organisationerna?



tacksam för svar.

2011-08-11 @ 04:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0