BEHS Tigers

Hej allesammans,

Nu sitter jag här och gör inte alls mycket. Klockan börjar närma sig 5 och efter en het dag börjar solen nu gå i moln. I dag steg jag upp vid hav 8 tiden och åt en riktig frukost, vid halv 9 började vi röra oss mot skolan då jag skulle ha min första soccer träning. DAMN!!!! säger jag bara. Det var stenhård träning i 2 h, och avslutades med en 2 miles lång jogging/spring runda. När man inte tränat på nästan 2 år var det, ja knappt kul, mest en pina. Trots mitt två års långa uppehåll med fotbollen fick jag otroligt mycket beröm för hur dukitg jag var. Känns bra! Dock var det kanske inte så konstigt eftersom typ... hälften var nybörjare?! Jag tror iaf jag har en chans att komma med i laget :) Ska nämligen ske en gallring då det är allderless förmånga som vill spela soccer. Om jag lyckas komma med i laget väntar nu en träning varje dag på 2,5 h fram tills den första matchen som är den 7:e eller 9:e. Helt galet, varje dag? Jag som läser idrotsteori har lärt mig att man behöver vila mellan sina träningar? Men måste läst fel. Dock tycker jag träning varje dag är kanon, vill ju inte komma hem med 20 kg extra skräpmat på kroppen.

När jag kom hem snackade jag lite med familjen i sverige och efter det stensomnade jag i en solstol och vakna först när Butch kom hem, då jag redan var illröd i fejjan, nice. 

Nu sitter jag här och väntar på att mitt hår ska torka och snart ska jag röra mig upp till Molly, Danny och Dena för middag och lite mys framför tv'n, lugnt och skönt avslut på en jobbig dag.

SOCCER, genom tiderna

Gothia Cup vinnare 2009

Västgötalägret

ha det underbart allesammans, för det har jag!



Kommentarer
Postat av: Titti

Låter som att du har riktigt kul. Kul att du tagit upp fotbollen. Jag är inte avundsjuk på träningsvärken du kommer få:)

Kram Titti

2011-08-25 @ 15:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0