life is good

nu sitter jag här och min andra dag i staterna börjar gå mot sitt slut. Tänkte dra en snabb sammanfattning av resan och mina första två dagar.

Resan var lång och efter 4 h sömn i stockholm var den 34 timmars långa resan lite av en pina. Min röv, min rygg och min nacke mådde inte så bra och det var omöjligt att somna. Sov endast någon timme. Men resan gick jätte bra och Linda & Butch mötte upp mig med en bukett blommor och en skylt där det stod WELCOME FANNY<3. gulligt! Eftersom jag anlände så sent som 10 och bilresan hem hem tog två timmar stupade jag i säng det första jag gjorde. Morgonen därpå vaknade jag halv sju (halv 4 svensk tid) och började packa upp alla mina kläder och liknande. Skönt att jag har en stog garderob och gott om utryme för alla mina kläder, för två väskor och en hel det shopping kommer ta upp en hel del plats. Mitt rum är super mysigt och är pyntat i blått, vitt och rött och har den amerikanska flaggan på varenda pryl du kan hitta. Kuddar, överkast, tavlor, dekorationer, gardiner, matta, ja allt. ;) vid halv nio steg Butch upp och vi satt ute på verandan och drack en kopp kaffe tills Linda kom upp. Då blev det våffel-frukost, so american style hehe. Det fick även lite svenska gåvor som var en osthyvel (det finns inte i america), svenskt godis (bilar, djungelvrål, marabou, polkagris och daim), en bok om sverige och Ekelund handdukar, trasor med svenskt motiv. Efter frukosten kom Molly och Dena förbi, Linda och Butch barn och barnbarn. Dena och jag tog en promenad och hon berättade allt om High School, JAG SER SÅÅÅÅÅ FRAM EMOT ATT BÖRJA SKOLAN, för engångskull. På kvällen var det söndagsmiddag och hela tjocka släkten kom till vårt hus. alla amerikaner är så gästvänliga och trevliga jämnfört med alla svennar.
Idag var jag och Dena på skolan och skrev upp mig i Soccer (fotbolls) laget och förhoppningsvis får jag vara med redan i morgon. Fick även veta mina ämnen, som jag får ändra hur mycket jag vill med och sen fick jag en orgentering av skolan. GALET STOR är den.... och vi snackar inte en byggnad, det finns ett antal olika. Eftersom alla 2000 elever ska hinna från en lektion till en annan på endast fem minuter antar jag att det kommer bli en hel del kvarsitningar för mig i början?! Dena har lovat att hjälpa mig i början som tur e. Efter det åkte jag hem till Tammy, Lindas dotter och vi gjorde pickles (inlagd gurka/smörgåsgurka). Tammy är verkligen superhärlig. Efter det kom Linda och Butch och plockade upp mig och vå åkte och handlade allt jag saknade. Så som fotbolls strumpor och hygien artiklar. Efter det åkte vi hem och åt tacos, mums. Nu sitter jag här framför tv tillsammans med Linda och tänkte bara berätta att jag lever och har det kanon:) Trivs kanon.

Man brukar ju säga att allt i USA är stort, det är helt korrekt. Mat portionerna är större, mjölkpacketen, sockerpåsarna, mjölpåsen, tvättmedlet, tandkrömstuberna, folket, colaburkarna och flaskorna, shampoot och affärerna är SÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket större.


chicago airport

huset och motorcykel-garaget

me

mitt rum

Innan jag börjar röra mig mot sängen tänkte jag bara berätta att Fanny (engelskt uttal) på engelska betyder Rolig, skottländska fitta och på amerikanska röv, någon som har smeknamn åt mig? ;)

Kommentarer
Postat av: Pappa

Allt verkar vara kanon för dig! Kul att du sökt till fotbollen. Se till att ta ämnen där salarna ligger nära varandra, för jag vill inte veta av några kvarsittningar, orkar ju inte med samtal från rektorn(hehe). Mamma & Mathilda hälsar.



Pappa

2011-08-23 @ 20:42:48
Postat av: Anonym

Hej Fanny! vad roligt att följa dig, och hur du har det, Nästan som att läsa en roman med fortsättning-följer-avsnitt! Kramar från Lena Sanborn med familj

2011-08-23 @ 21:04:45
Postat av: Monika

Wow, du verkar ha kommit på plats snabbt och ha kommit till en härlig familj som tar väl hand om dig. KUL! Snacka om amerikanskt rum med flaggan på allt. Kul att du lägger in foton så det går att se med egna ögon hur du bor och har det. Härligt att skolan känns bra. Hoppas det är kul folk i fotbollslaget också. Dom har väl läckra killar som cheer-leaders ;). Ha det fortsatt jättebra!

2011-08-23 @ 22:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0