två veckor

Jag har alltid sagt att blogg är inget för mig och att det aldrig skulle falla mig in att skaffa en men efter mycket tjat och tjafs från vänner och familj så har jag nu skaffat den omtalade bloggen. Har väl själv insett att en blogg är det bästa och lättaste sätt att dela med mig av det liv jag snart kommer att leva. 
    
Idag är det endast fjorton dagar kvar till jag lämnar alla mina fina vänner och min underbara familj. Shit va tiden har gått fort. Hur som helst, resfebern kommer sakta men säkert smygande och det är mycket blandade känslor förtillfället. Mest ångest hittills har jag över min resväska. Jag har en garderob på två meter och ska lyckas packa ner allt i endast en väska på endast tjugo kilo. Ännu jobbigare är att klimatet är ungefär det samma som här i Sverige, om inte kallare, vilket betyder att endast sommarkläder kommer jag inte särskillt långt på. Jobbigt! 

För er som inte visste så kommer mitt kommande år att spendaras på landet i delstaten Washington. Tillsammans med mina värdföräldrar Linda och Butch kommer jag bo på ett ställe som heter Bay View som har ca. 500 invånare och ligger i Mount Vernon. Huset jag ska bo i ligger precis vid havet och utsikten är inte att leka med, jag kommer dagligen njuta av en grymtvacker solnedgång. Jag kommer gå på en skolan som heter Burlington Edison High School, det är en stor skola med ca. 2000 elever och skollaget heter något så klassiskt som Tigers. Burlington där skolan ligger är den näsmsta stad för min del och har ca. 16 000 invånare, inte alls så stor alltså. Närmsta storstad är miljonstaden Seatlle som ligger knappt en timma ifrån, ungefär som Borås och Göteborg.

Här har ni lite bilder på hur jag kommer bo och den vackra solnedgången från huset :)

bilden är från google eart och är därför väldigt dålig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0