att prata engelska i 3,5 månader sätter sina spår!

Som ni märkt blir men svenska bara sämre och sämre hela tiden, känns som det, iaf...

Igår åkte jag till seattle på en shopping trip med min organisation och träffade en massa utbytesstudenter. Eftersom jag tidigare möten inte träffat några svenskar hade jag inte en tanke på att jag skulle träffa någon under trippen. Men när jag kommer dit kommer en kille fram till mig och frågar "Where are you from?" och ja, det visade sig att jag inte var den enda svenne-banan i organisationen. LYCKA!
Så efter 3,5 månader med endast engeska fick jag äntligen prata lite svenska igen, dock var det inte så enkelt.. Jag hittade inte orden, pratade gramatiskt fel och försökte förklara vad jag menade genom att använda engelska. Det var svårt jag jag behövde tänka för att få fram vad jag ville ha sagt. Vet inte om det är ILLA eller COOLT? en blandning kanske?

Seattle downtown





is beautiful!
Det ser faktiskt ut som på bilderna (om du tar bilden en vacker dag vill säga) brukar vara rätt grått och regningt! Men det är lampor ÖVERALLT och nu i färger eftersom det snart är jul! wihp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0