fråga

Jag ska åka iväg tills usa nästa år på high school år har bara några frågor som du gärna får svara på :)

1. Hur mycket pengar behöver man på ett ungefär i månaden?

2. Har du skaffat ett amerikanskt simkort?

Tack :)

svar: 
1. Enligt min organisation måste föräldrarna skicka över $250 varje månad, detta är ungefär 1750 kr. Och det skulle du kunna klara dig på. Men jag som älskar shoppa och inte tänkt på vad jag köpt spenderade mer än denna summa.( jag har blivit bättre, MYCKET bättre) Men utan problem borde man klara sig på $250 i månaden. Dock springer det iväg ganska mycket i början, skolstarten kostar en hel del och vill du göra en sport får du betala för det också. Sen måste du köpa en hel del när du kommer över så som schampoo och deo och allt annat smått och gott. Så precis när du kommer över och skolstarten behövs betydlig mycket mer! Sen är homecoming en dyr månad. Om du inte tar med dig en klänning från sverige vilket jag önskar att jag gjorde. Så ett tips är att ta med dig en festlig klänning från sverige, ingen kommer ha den samma. Och H&M finns inte här så en fin/festligare knälång klänning är perrfekt :)

2. Ja, jag låste upp min Iphone så den funkar med alla operatörer. Varje månad uppdaterar jag mitt abonemang med $25 dollar, 175 kr ungefär. Funkar som ett kontantkort och kan ringa och skicka sms gratis i hela USA. Vilket betyder att du kan snacka med andra utbytesstudenter! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0