FASTNADE I TULLEN!

Så gott folk, jag fastnade i tullen påväg hem från karibien. I miami. Ganska läskigt var det! När jag gick igen passkontrollen så frågade dom efter ett papper. Hade mitt VISA och allt som internet och min organisation sa att jag behövde. Mitt VISA säger klart å tydligt att jag är student, men de ville även ha ett papper på det, STUPID i know. Så jag var tvugen å lämna min familj å gå in i ett rum. Där fick jag sitta i 5 timmar innan jag blev uppropad. Längsta 5 timmarna i hela mitt liv, fick inte ha telefon eller andra elektroniska grejer så satt iprincit på en stol och stirrade in i en vägg. Kan tillägga att de tog din mobil om de såg dem, hände en av de andra snubbarna som satt där. efter jag blev uppropad fick jag prata med en ruskigt otrevlig kvinna som skrev en massa papper och avslutade med " fixa detta inom 30 dagar eller vi skickar hem dig". Tack sa jag å sprang iväg. Vi hade tur och skulle flyga hem dagen efter, sov nämligen i miami en natt. om inte så hade jag missat mitt flyg, dom bryr sig inte ett skit om du missar dit flyg eller inte.

TIPS TILL UTBYTESSTUDENTER SOM SKA RESA: även om internet och din organisation säger att du inte behöver mer än dit VISA, ta med det ändå, så du är på säkra sidan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0