GRADES

Känns som ett jätte onördigt inlägg, men många har frågat om skolan och betygen osv...



Mina betyg från första semestern, du har en kvart(T1) och får betyg, sen har du nästa kvart(T2) och i slutet av terminen(S1) plussas de ihåg och du får ditt slutgiltiga betyg.
Skolan här är super lätt och jag hade med lite mer plugg kunnat gå ut med A i alla klasser, nä nu ljög jag... Marketing var svårt. Jag hade kunnat gå ut med A i resterande klasser om jag la mer tid på studierna. Men eftersom detta år inte räknas har jag inte gjort mer än vad som krävs. (behövde C eller bättre) Är jag här för att studera dagarna i ända eller ha kul? KUL!



Och här är en närmare beskrivning av hur man graderas. Du får beyg på varje uppgift och inte bara ett slutbetyg. ALLT räknas, ibland till och med the notes (kommer inte på det svenska ordet, OMG, illa) så sålänge du gör vad du ska så kan du inte misslyckas.
(EXTRA CREDIT- är extra poäng! dessa poäng fick jag eftersom jag ritade den finaste kalkonen i klassen under Thanksgiving, SMACK THAT! Ha) säger ju att skolan är enkel!


Kommentarer
Postat av: Monika

HIPP HURRA och GRATTIS i förskott underbaraste Fanny! Jag åker nu till Thailand tre veckor och det blev lite väl stressigt på slutet så det blev inget grattiskort postat. Här kommer istället elektroniska goa grattis KRAMAR från Monika, Jörgen, Leah och Noel.

2012-02-09 @ 22:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0