STORSTÄDNING...

... i skolväskan!



Efter en termin ser ett anteckningsblock ut såhär i USA. Du tar notes och måste spara iaf 50% av alla papper du får. Och då ska ni veta att jag hade idrott, teater och hemkuskap och i dessa klasser var det  inget pappersarbete. Iaf, nu är väskan ren, 20 kg lättare och nya antäckningsblock är inköpta.

Något som är jätte irriterande här är att det kostar pengar att ta en klass. Jag har till exempel florist som en klass, och bara för att du väljer denna är kostnaden $25, inte jätte dyrt, men med tanke på att du får betala många andra klasser så blir det en hel del pengar som springer iväg för att du vill lära dig något. Många klasser MÅSTE du ta och behöver ändå betala. Har räknat ut att denna termin kostar mig $55 (400 kr) och sen på det är det böcker och anteckningsblock och allt som hör till. Béhöver också köpa en hel del saker under skolans gång, till slut projekt osv, så här springer ännu mer pengar iväg. När jag hade teater var vi tvugna att följa med på en teater (vem vill inte gå på teater och slippa skola?) men för att få ett betyg i klassen var vi tvugna att följa med, men ändå kostade $10 att följa med. Allt kostar här, mat i skolan, sport osv. Att spela i skollager kostar typ  $50 och på det ska du köpa uniform osv... (detta gäller min skola, inte alla skolor i USA) Tycker det är irriterande, vet inte om det är för att vi svenskar är bortskämda i den svenska skolan, kanske, kanske inte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0