SVENSK MAT

jag har en totally blackout just nu...

försöker komma på någon svensk eller bara någon vanlig, god och enkel maträtt som jag kan göra till min familj. Har redan gjort pannkakor, kladdkaka, paj och köttbullar. Har ni några tips på vad man kan göra för något gott till sin värdfamilj? :)

saknar svensk mat, detta är ytterligare en anledning till varför jag vill laga lite mat, hehe.

Min och mammas favorit sallad, made by me.
(rödbet, kykling, bacon, nötter och feta sallad)


Pappas födelsedags middag förra året, made by Me and Thildus :)
(TAPAS)


choklad pudding, ÅÅÅÅÅÅÅÅH ÅH ÅHH!


vattnas i munnen på mig just nu!


Kommentarer
Postat av: jenny

fläsk och löksås är jättre svenskt, dock inte en favorit hos de flesta.

sen har vi ju ärtsoppa och en annan vanlig är ju sill. kunde bara komma på äcklig saker. förlåt haha.

2012-02-04 @ 09:18:47
Postat av: Monika

Precis, ärtsoppa och punch är typiskt svenskt. Falukorv, pölsa, kroppkakor, potatisbullar, fiskbullar, pyttipanna, kåldolmar eller blodpudding, men det går väl knappast att få tag på där och är väl inget man vill bjuda på precis. Västerbottenostpaj och kräftskiva? Annars gör du succé med din mammas och pappas fläskfilégryta!

2012-02-04 @ 23:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0