TRACK AND FIELD

Jaha, då var det dags för spring sport. Och eftersom jag vill komma iform innan jag åker hem tänkte jag att Track är ju bra då... Idag hade jag min första träning, och jag har bestämt att jag ska göra distans, mer exakt, jag tror jag ska tävla i 2 miles som motsvarar ca 3,2 km. tänkte att det är ju ett bra sätt att träna, få upp flåset och kanske bli av med de där extra cheeseburgarna som man lagt på sig under årets gång.

Eftersom jag är så otränad man bara kan bli just nu var min första träning ett helvete, ursäkta språket. Men trodde seriöst att jag skulle dö. Vi hade intervaller och skulle springa 5 min och jogga 1. Hade klockar på oss som klockade oss och vårat hjärta. Så vi skulle ligga på 180+ under springandet och jobba oss ner till 155-165 slag i minuten. men kan stolt berätta att jag tog mig igenom en timmes intervall träning. Dock tog det ju inte någon rush för mig att nå 180 slag i minuten, endast högt tempo på joggningen. Får väl ge det någon vecka och sen är jag förhoppningsvis i hyfsat bra form och redo att tävla. Inte för att skryta eller så, men är riktigt stolt, en timmas jogg och sprang hela 6 miles (nästan en mil (9.656 km för att vara exakt) är inte illa för en latmask som mig. 

ett tips är dock, om du får för dig att springa track närmare bestämt distance efter en vinter på soffan... ta dig i kragen och gå ut och jogga lite då och då innan det börjar och du har en chans att hänga med de andra! Jag säger detta  av ren erfarenhet. (kände mig rätt kass när jag inte ens kunde skymta det andra tjejerna). Men snart, då fan ska jag jogga tillsammans med dem! 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0