FREDAGS SYSSLA!

Eftersom jag fick en fråga om hur en typisk USA fredag ser ut kan jag ju ta och berätta hur dagen såg ut... För denna fredag såg ut som precis alla andra fredag!

Skolan slutar som vanligt vid 14,30 och vi drog hem, men han inte innanför dörren innan vi bestämde oss för att gå och käka mexicansk mat. (Mexikanskt är poppis här, restauranger i varje hörn) Så det blev tacos, GOTT! Efter det drog vi hem och bytte om och fixade iordning oss för kvällens basket match. Fredagar är liksom match dagen och hela skolan brukar vara på plats. (finns matcher vardagar också, men är oftast inte så mycket folk eftersom många pluggar och ja... har inte tid helt enkelt). Så vid 6 tiden rörde vi oss till matchen. Vi vann 67-52, det behövdes, går bra för oss just nu. Eftermatchen åkte vi till Diary Queen, en fast food restaurang, men dom är kända för sin glass, så vi drog dit för glassens skull, var väl ca 15 pers ungefär. Så vi satt och tjöta och käka glass tills det var dags å röra sig hemåt!

Detta är mina fredagar :) Nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på The secret life of the american teenager. Hoppas allt är underbart i sverige! Jag saknar er alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0