jag är inte frisk.

klockan är 04.02 just nu. Vet inte vad det är med mig men jag känner mig hyper, typ stressad, äh jag vet inte. men iaf, Den senaste tiden har jag haft jätte problem med sovandet. Jag är dödstrött men jag kan inte somna. Förra veckan var det samma problem, jag går och lägger mig i tid men vrider och vänder till 2 på nätterna. Och jag vet att jag inte kan somna på kvällarna om jag tar en powernap på eftermiddagen så det gör jag aldrig. Den här helgen har liksom varit lugnt, fredag deckade jag klockan 11 direkt när jag kom hem från basket matchen och vaknade upp vid 10 tiden på lördag morgon. Igår gick vi och la oss vid 1 och idag gick upp 9 idag eftersom vi skulle till marysville. Ändå ligger jag har, 4 på morgonen och vrider och vänder.

Nu tänker ni, varför har hon datorn uppe. stängde av datorn vid 11 tiden, eftersom jag inte var trött spelade jag lite på telefonen i sisådär 20 min. sen var det natten i mitt rum, men icke. gick in igen vid halv 1 tiden och tänkte att jag kunde somna till en film. Filmen var kass så gjorde ett inlägg. satte på musik och försökte somna till musik, det brukar funka i vanliga fall. Men icke, så jag gjorde lite läxor och nu har jag datorn uppe igen.

Jag är så jäkla trött och tung i huvet... MEN JAG KAN INTE SOMNA! min campainers ledare sa att jag skulle testa något, bed time tea - ska tydligen vara bra. lugnande och rofyllt eller vad det nu heter... får väl springa in och köpa det!

Eftersom jag har finals i skolan hade det ju varit toppen att få lite sömn. Men låg ock tänkte och antar att jag är vaken tills det är dags å gå upp, är ändå bara 2 h innan jag ska stiga upp. käkar en rejäl frukost så jag får i mig massor av energi och sen härdar jag skolan och så går jag och lägger mig supertidigt imorgon/idag... 
if my brain lets me..

Ni har inte några andra tips på hur man kan somna? hade varit tacksam!

Kommentarer
Postat av: Monika

Inge vidare kul att sova risigt, påverkar hela vakna dagen och hur man mår. Hoppas det blir bättre snart! Mitt tips är ingen mat innan sovtid och att dricka en mugg varm mjölk innan läggdax. Lyssna på soft musik och försöka "bara vara" och fokusera tanken endast på en enda sak. Helst något härligt, positivt minne eller en plats du gillar, typ semesterstrand. Brukar funka för mig, men det är supersvårt att bara tänka på en enda sak hela tiden tills man somnar.... Kram på dig!

2012-02-04 @ 23:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0