KLADDKAKA!



Idag kännde jag bara för att göra något till min familj, är verkligen inte sugen på något sött men eftersom de aldrig prövat kladdkaka så tänkte jag -varför inte slänga ihop en kladdkaka till efterrätt? Gott, enkelt och sött. Amerikanare kan väll inte annat än å älska detta? Så nu ligger min kladdkaka i ugnen och jag tror jag lyckats bra, jag menar... det var inte enkelt eftersom jag inte hittade något recept med amerikanska mått! Men datorn fick vara tillhjälp så jag tror att det ska smaka bra! :)

Jag kan mammas recept i huvuet men ville vara på säkra sidan så tog ett på internet ändå.

Blev detta:

Ingredienser

2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt

Steg för steg

- Sätt ugnen på 175 grader

- Smält smöret i en kastrull

- Vispa ägg och socker tills det blir poröst

- Blanda samman med resten av ingredienserna, obs blanda försiktigt annars blir smeten luftig och kladdkakan torr.

- Häll ner smeten i en brödad form

- Grädda i 15-20 minuter beroende på hur kladdig kladdkaka du vill ha.

- Låt svalna och servera med grädde eller glass



Kladdkakan har fått 964 kommentarer och de flesta ser lovande ut, så som "enkelt och bästa kladdkakan jag någonsin ätit". Det här kan jag inte misslyckas med!

Uppdaterar snart med resultat!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0